Kunstexpositie 2023

Kunst in nieuwe wisselexpositie in Museum de Oudheidkamer.

Na de drukbezochte twee voorgaande tentoonstellingen van “Watersnoden” en “50 jaar SER”, komen Elly Konijnenburg-de Groen en Corrie Vogelenzang met hun creaties om daarmee de Doumazaal aan de Kerksingel 26 te vullen.
De tentoonstelling zal worden gehouden van woensdag 19 april t/m zaterdag 3 juni.
Elly (68 jaar), die met haar bordtekeningen in groep 3 haar creativiteit in het onderwijs gestalte gaf en inmiddels sinds vele jaren de acrylverf heeft ontdekt en daarmee ongetwijfeld veel kleur in haar werk brengt getuige haar citaat :”Het leven boeit, als men met kleuren stoeit, vanaf mijn palet, wordt het op doek gezet”…………
Naast het volgen van meerdere cursussen leert zij tegenwoordig ook veel van lessen op het internet.
Haar onderwerpen zijn zeer gevarieerd, zo zal men dieren, bloemen, landschappen en abstract werk aantreffen.
Een wandeling in de natuur of een zelfgemaakte foto met interessante kleuren kunnen ook voor inspiratie zorgen.
De expositie in ons plaatselijke museum volgt na eerdere tentoonstellingen in verpleeghuizen, bibliotheken en het gemeentehuis.
Corrie Vogelenzang is opgegroeid in Ridderkerk en is daar nog steeds woonachtig.
Zij begon daar 35 jaar geleden met het maken van fantasiepoppen van klei en houtvezel.
In deze techniek heeft zij ook les gegeven.
Tien jaar geleden werd haar interesse gewekt door te werken met brons en keramiek en zij is hiermee dan ook verder gegaan.
Voor Corrie is het belangrijk dat zij een eigen stijl ontwikkelt, die wordt gekenmerkt door figuratieve beeltenissen van torso’s en portretten.
Twee totaal verschillende soorten van kunst van Ridderkerkers, die elkaar in het museum zullen aanvullen en een bezoek zeker waard zijn.
Openingstijden zijn van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur aan de Kerksingel 26.

Foto's Kunstexposite 2023