Het jaar 2020 is door de Corona uitbraak anders verlopen. Het gevolg was dat de Oudheidkamer voor onbepaalde tijd haar deuren moest sluiten en het gevolg was dat diverse activiteiten stil kwamen te liggen.

Na verloop van tijd konden we ons werk weer hervatten, maar blijft het lastig, door mogelijke nieuwe maatregelen, op wat langere periode te plannen.

Op de Singelzolder zijn diverse, geschonken, vitrines geplaatst en ingericht, o.a. met muziekinstrumenten en scheepsmodellen.

Aan de wanden zijn allerlei schilderijen opgehangen die betrekking op en over Ridderkerk.

Het depot heeft een herinrichting gehad waardoor alles weer overzichtelijk is.

Er wordt veel aandacht gegeven aan de documentatie van alle voorwerpen en tevens gefotografeerd en gekoppeld aan onze database waar alles is beschreven.

Een greep uit de nieuwe aanwinsten.:

- Een antiek klokkenstel, kandelaars

- Bewerkte kolenbak

- Collectie kinderboekjes

- Kinderserviesjes

- Schilderijen

- Bijbels

- Sspellen

- enz.

De Werkgroep Collectiebeheer van de Stichting Oud Ridderkerk wil alle schenkers hiervoor hartelijk bedanken.

De Stichting is nog steeds opzoek naar goederen, die historisch van waarde zijn of waren voor Ridderkerk.

De Werkgroep Collectiebeheer hoopt zo de bezoekers een goed beeld te geven van het wonen en werken in het verleden van Ridderkerk.

Anneke Nugteren.

Collectie Beheer.