AVOND MET GOUDEN RAND IN MUSEUM RIDDERKERK OUDHEIDKAMER.

Donderdagavond 1 juni……………….Op een ongebruikelijke tijd pakweg half 8 treft men het museum geopend aan.
De bekende Ridderkerkse vlag hangt in top en ook een banner met de aankondiging van het nieuwe boek “Hogerop vanuit Ridderkerk” laat zien, dat er sprake moet zijn van iets bijzonders.
Nieuwgierige voorbijgangers stoten elkaar aan, wanneer zij niemand minder dan Lee Towers richting het bordes van het statige pand zien lopen.
Lee, die het de afgelopen periode zo druk had met de hartverwarmende Koningsdag en de festiviteiten rondom het kampioenschap van Feyenoord, doet op dit uur Museum Ridderkerk Oudheidkamer aan.
En met hem velen, die een aandeel hebben gehad in het boek, waarin Ridderkerkers worden beschreven, die het in den lande en in sommige gevallen ver daarbuiten op een indrukwekkende wijze hebben weten te maken.
Het boek waar schrijver Johan Kruithof dorpsgenoten samen brengt in mooie vertellingen.
Naast Lee Towers zou het voor velen een mooie avond worden
Onder hen Cora van Nieuwenhuizen, Oud-Feyenoorder Henk Warnas, Manon Melis, interlandspeelster bij het damesvoetbal en nu degene die hoopt met haar Feyenoord selectie op de Coolsingel het kampioenschap te mogen gaan vieren in het komende seizoen.
De schrijvers Gerhard Hormann, Koos Verkaik, Wim Huijser, Hans Mijnders en kunstenaar Kees Alderliesten zijn slechts enkelen, die op deze avond aanwezig zijn.
Wanneer dan naast onze huidige burgemeester Marco Oosterwijk ook onze scheidende Anny Attema acte de présence geven, dan is het begrijpelijk dat de herinnering aan deze datum in de analen zal worden bijgeschreven.

LAATSTE RAADSVERGADERING VAN HET COLLEGE MET DE BURGEMEESTER.

Dinsdagochtend 11.00 uur mochten Jan en ik samen met Jennifer Sanders en Johan Kruithof aanwezig zijn op de laatste vergadering van het college met onze burgemeester.
Zij is op donderdag 11 mei voor het laatst en neemt vanaf 18.30 tot 20.30 uur echt afscheid van Ridderkerk. Zij mocht uit handen van Jan Verhoeven het eerste exemplaar in ontvangst nemen van het boek “HogerOp vanuit Ridderkerk”, dat haar namens de stichting werd aangeboden. Auteur Johan Kruithof bracht naast een verhaal over onze vertrekkende mevrouw Anny Attema een 30-tal dorpsgenoten bij elkaar, die uiteindelijk landelijke bekendheid verwierven op het gebied van politiek, wetenschap, bouw, sport, kunst en muziek.
Het is een prachtig boek geworden, waar zij al bladerend zichtbaar van genoot..
Dat gold ook voor het complete college, dat ook een exemplaar ter inzage uitgereikt kreeg.
Medewerkers en donateurs, die de bijdrage van minstens Euro 13,50 jaarlijks voldoen krijgen dit boek ook.
Bij Boekhandel De Ridderhof  liggen zij voor de prijs van Euro 17,50, terwijl in Museum Ridderkerk Oudheidkamer zij vanzelfsprekend ook verkrijgbaar zijn.
Voor de komende Moeder - en Vaderdag zijn dit prachtige blijvende geschenken, want het zal de lezer verwonderen wie er allemaal geboren en/of getogen is in ons Ridderkerk.