De huidige wisselexpositie ‘Ridderkerk in perspectief’ is nog tot 31 augustus te bewonderen in het Museum Ridderkerk Oudheidkamer.  Ondanks de vakantieperiode was er toch wel belangstelling voor deze tentoonstelling. Het waren ook schitterende foto’s van ons mooie Ridderkerk.
De werkgroep ’wisseltentoonstelling’ van de Oudheidkamer is al zeer lang bezig met de voorbereiding voor de volgende tentoonstelling, namelijk over Arie en Annie Stout. Die voorbereiding hadden we ons anders voorgesteld. Voor dat wij contact konden leggen met Arie Stout over deze tentoonstelling overleed hij helaas op 9 december 2023 op 89-jarige leeftijd. De familie wilde spontaan materiaal uitlenen voor deze tentoonstelling. Met dat materiaal heeft de werkgroep een mooie overzichtstentoonstelling samen kunnen stellen. Arie Stout (1934-2023) en Annie Stout-Klijnsmit (1934-2020) waren op vele terreinen zeer actief. De nadruk van de tentoonstelling ligt op het werk van Arie Stout, maar we willen de creaties van Annie Stout zeker niet vergeten!
Wist u dat?
Arie Stout van 1980 – 1997 voorzitter was van de Stichting Oud Ridderkerk.
Hij architect was van honderden huizen/gebouwen.
Arie Stout een verdienstelijke kunstschilder was?
Hij als hobby modelbouw had?
Arie Stout van meerdere van zijn ontworpen woningen maquettes heeft gemaakt?
Van Annie Stout zijn er schilderijen te zien en is er veel keramiek te bewonderen.
Alle bovengenoemde creaties zijn op de volgende tentoonstelling van 4 september t/m 2 november te zien in de Douma zaal van de Oudheidkamer. Een unieke tentoonstelling over twee unieke mensen!  Zeer de moeite waard. Op woensdag t/m zaterdag van 13.30 – 16.30 is het Museum Ridderkerk Oudheidkamer gratis toegankelijk.